::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 236
نویسنده پیام
amlq3457
آفلاین

" border="0">

ارسال‌ها: 1
عضویت: 2 /2 /1397
مشاوره انتخاب رشته

مشاوره انتخاب رشته

آشنایی با رشته ریاضی و فیزیک

همان‌طور که از اسم این رشته پیداست دروس اصلی و مهم این رشته درس ریاضی و فیزیک است.

دانش ریاضی از پیش نیازهای اصلی برای موفقیت در این رشته محسوب می‌شود بنابراین دانش آموزانی که وارد رشته ریاضی و فیزیک می‌شوند باید به درس ریاضی علاقه‌مند باشند و توانایی لازم برای یادگیری مطالب مربوط به این درس را داشته باشند. داوطلبان قبل از ثبت نام کنکور سراسری در رشته مورد علاقه خود دروس خود را برنامه ریزی کنند تا با توجه با برنامه ریزی خود یک نتیجه مطلوب داشته باشند. مشاوران ما سعی کردند در مطلب انتخاب رشته کنکور 97 توضیحاتی در زمینه رشته تجربی بدهند که می توانید در صورت تمایل بر روی لینک موردنظر کلیک کرده و یا برای برنامه ریزی خود با مشاوران مرکز ایران مشاوره تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.

تجربه نشان می‌دهد دانش آموزانی که بهره هوشی (توانایی ذهنی) بالا و سرعت عمل ذهنی خوبی دارند، موفقیت بیشتری به دست می‌آورند.

قدرت تجزیه – تحلیل و تجسم اجسام فضایی (تصور اشکال و اجسام در ذهن) از دیگر توانایی‌های لازم برای توفیق در این رشته می‌باشد.

علی رغم سخنان بالا دقت کنید! در این رشته شما به اندازه ی رشته ی تجربی باید شیمی بخوانید !

شاید الان ترسیده باشید و فکر کنید این رشته مخصوص افراد باهوش هست ولی چنین نیست ! مهم ترین ملاک موفقیت در این رشته علاقه و تمرین زیاد است .

حفظیات این رشته نسبت به سایر رشته ها زیاد نیست و این یعنی شما باید یاد مفهوم را یاد بگیرید و طبعا کسی که مفهوم را می گیرد خیلی دیر مطلب را فراموش می کند.

و این یعنی درس های این رشته شبِ امتحانی نیستند!!

آینده ی کاری شما بسیار روشن است به شرطی که تمرکز خود بر قبولی در دانشگاه های برتر قرار دهید !

جالب است بدانید که اگر به زیست نیز علاقه دارید رشته ی ریاضی جای خوبی برای شماست . به طور مثال در تحصیلات دانشگاهی شما می توانید بیوتکنولوژی ، مهندسی پزشکی و ... بخوانید به گونه ای که این رشته و گرایش ها همگی در دل خود عملکرد بدن و طبیعت را مورد بررسی قرار می دهند و کارهای بسیار جالبی روی موجودات زنده انجام می دهند.اغلب فارغ التحصیلان این گرایش مهندس نام دارند:)

شرایط ورود به این رشته

مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از 42 نباشد.نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه می گردد.

مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 252 باشد. یعنی به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل رشته باید حداقل 14 باشد

یکشنبه 02 اردیبهشت 1397 - 10:28
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها
پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !