::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 103
نویسنده پیام
eidur220
آفلاین

" border="0">

ارسال‌ها: 10
عضویت: 27 /3 /1398
راهبند اتوماتیک

راهبند اتوماتیک جدید

راهبند اتوماتیک (راه بند) به مجموعه ای از بازدارنده ها تلقی می شود که انواع متنوعی چون راهبند های میله ای (متداول ترین نوع آن )، راهبند های ستونی یا ضد تروریست ، راهبند دفنی ، راهبند زنجیری ، نگهدارنده ی محل پارک و ... دارند. راهبند میله ای با طول بوم های متفاوت دارای یک ارتفاع از زمین می باشد که در مکان های پر ترددی چون مسیر ورودی ادارات ، کارخانجات ، پاساژ ها ، ایستگاه های راه آهن ، مجتمع های بزرگ ، عوارضی جاده ها ، پارکینگ های عمومی و خصوصی و ... به وفور یافت می شود.

برای انتخاب راهبند باید چند نکته ی ساده را بدانیم :

1 – میزان تردد و عبور و مرور وسایل نقلیه در طول روز : اساس ساخت راهبند ها بر دو دسته ی الکترومکانیک و الکتروهیدرولیک می باشد . راهبندهای مکانیکی بسته به برند و کیفیت ساخت دارای تردد معینی می باشند و استفاده ی بیش از اندازه در دراز مدت مشکلاتی را برای آنها ایجاد می کند . ولی راهبند های هیدرولیکی تردد نامعین می باشند و استفاده ی مکرر مشکلی برای آن ها ایجاد نمی کند .

2 _ محدوده ی پوشش دهی : بسته به طول دهنه یا عرض محدوده پوشش دهی انتخاب طول میله یا فواصل استفاده از راهبند مشخص می شود . راهبند های میله ای توان پوشش دهی کمترین عرض تا ماکزیمم 8.30 متر را دارا می باشند. همچنین حداکثر فاصله ی استفاده از راهبند های ستونی 1.5 متر می باشد.

3 _ دیگر ویژگی های مورد نظر کارفرما : بسته به محل پروژه و امکانات جانبی گاها برخی دیگر از ویژگی های راهبند مورد توجه قرار می گیرد . به طور مثال سرعت باز و بسته شدن بوم راهبند ، استفاده از میله ی تاشونده برای مکان هایی با سقف کوتاه ، بد بودن شرایط آب و هوا و نیاز به IP یا درجه حفاظت بالا و ... از دیگر ویژگی های برخی از راهبند ها می باشد.

البته کلیه ی راهبند ها دارای قابلیت همخوانی با کلیه دستگاه های کنترل تردد و دوربین پلاک خوان می باشند و پس از نصب و راه اندازی راهبند می توان برای هوشمند سازی آن اقدام کرد.

همچنین با نصب دکمه ی پوش باتن می توان باز و بسته شدن راهبند را از اتاق نگهبانی کنترل کرد .

راهبند ستونی

راهبند های ستونی ( راهبند بولادر ) که بیشتر در اماکن با ضریب امنیت بالا و حساس همچون ورودی سفارت خانه ها ، شهرداری ها ، ارگان های نظامی و ... استفاده می شوند و یکی از مطمئن ترین موانع جهت کنترل تردد وسائل نقلیه می باشند ، چرا که بدنه فولادی این راهبند بصورت ستونی از میله فولاد با روکش استیل در پایه ای فولادی دیگر که بوسیله بتن ریزی در کف مهار شده ، قرار گرفته و در زمان ایجاد هرگونه برخوردی ، این وسیله نقلیه است که بیشترین آسیب را دیده و با ناتوانی در عبور از مسیر ورودی متوقف می گردد . درب اتوماتیک کرکره اتوماتیک جک پارکینگی درب سکشنال درب اتوماتیک شیشه ای کرکره شفاف کرکره پنجره رول گیتر درب ریلی اتوماتیک داک لولر درب اتوماتیک پارکینگ راهبند ستونی قفل پارکینگ جک زیرسطحی درب اتوماتیک شیشه ای درب سکشنال زیرسقفی راهبند اتوماتیک

همچنین راهبند ستونی دارای سنسوری می باشد که در مواقعی که جسمی بر روی آن قرار گرفته است به سمت بالا حرکت نکند تا آسیبی به وسیله نقلیه وارد نشود.

همچنین برای دهنه هایی با طول بیش از 8 متر و تا ماکزیمم 16 متر می توان از راهبند زنجیری استفاده کرد. راهبند زنجیری در دو طرف دارای دو ستون ثابت می باشد که وظیفه ی آنها آزاد کردن و جمع کردن زنجیر متصل به آنها می باشد.

قسمت های تشکیل دهنده ی راهبند :

قسمت های اصلی راهبند اتوماتیک میله ای عبارتند از : میله یا بوم متحرک ، اجزای حرکت سیستم ( شامل مجموعه موتور و فنر ) ، مدار فرمان و بدنه راهبند ( شاسی راهبند ) .

بوم راهبندها عموما از جنس آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود تا علاوه بر تامین استحکام موردنیاز، وزن کمی داشته باشد و در صورت آسیب دیدن ، به دستگاه آسیبی وارد نشود و تنها نیاز به تغییر بوم دستگاه باشد .

مدار فرمان راهبند وظیفه کنترل عملکرد اجزای حرکت سیستم راهبند را برعهده دارد و براساس اطلاعات دریافتی از سنسورهای ایمنی و مطابق با نوع برنامه تنظیم شده، بالا و پایین رفتن بوم راهبند را کنترل می کند.

بدنه راهبند عموما از جنس استیل رنگ شده ساخته می شود و مجموعه مدار فرمان، سیستم محرک و اهرم بندی انتقال نیرو به میله راهبند در آن قرار داده می شود.

سیستم محرک راهبند از مجموعه فنر و موتور تامین نیروی محرک برای بالا و پایین بردن میله راهبند تشکیل شده است. هدف از بکارگیری فنر، جبران وزن میله راهبند و کاهش نیروی لازم برای به حرکت درآوردن آن می باشد. درصورت وجود فنر، موتور کوچکتری در راهبندها استفاده شده و میزان استهلاک مکانیکی کاهش می یابد. موتور تامین نیرو در راهبندها به دو گروه هیدرولیکی و الکترومکانیک تقسیم می شود که در بالا در خصوص نحوه ی کارکرد آن ها تو ضیحاتی داده شد.

دوشنبه 17 تیر 1398 - 18:18
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها
پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !