::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 58
نویسنده پیام
avaseo
آفلاین

" border="0">

ارسال‌ها: 36
عضویت: 16 /10 /1397
مصارف کربنات کلسیم

در صنایع تولید چسب چوب، صنایع پلاستیک، صنایع لاستیک، صنایع کفپوش، صنایع ورق پی وی سی، صنایع چسب و رزین، سیم و کابل، صنایع لوله پلیکا، صنایع چرم مصنوعی، مرکب، کاغذ و صنایع داروئی کاربرد دارد. بیشترین کاربرد کربنات کلسیم خاکی و کربنات کلسیم ته*نشینی (Precipitated) در صنایع کاغذ و صنایع پلاستیک و صنایع رنگسازی است.
همچنین
کربنات کلسیم
در صنایع شوینده ها، صنایع مستربچ، صنایع لعاب، صنایع کنیتکس، صنایع پروفیل و در صنایع لعاب سازی کاشی و سرامیک مصرف دارد.
کاربرد در صنعت پلاستیک و لاستیک :
کربنات کلسیم به علت خاصیت پایین بودن میزان جذب روغن، پخش سریع، ارزان بودن، درخشندگی خوب، سختی کم، در صنایع پلاستیک و لاستیک موارد مصرف فراوان دارد.
کاربرد در صنعت رنگ :
کربنات کلسیم به علت قیمت مناسب، خصوصیات نوری و مکانیکی در صنعت رنگ از مصرف بالائی برخوردار است. کربنات کلسیم هر چه نرمتر باشد پوشش بهتر به رنگ می*دهد.
کربنات کلسیم در داروسازی :
این ماده خاصیت آنتی اسیدی دارد و در نواقص کلیوی و درمان استئوپروزیس به کار رفته و مکمل کلسیم است. همچنین در بیماران مبتلا به هیپرفسفاتمی همراه با نقص کلیوی توصیه می*شود. زیرا با پیوستن به فسفات مانع جذب بیشتر فسفات از طریق معده و روده می*گردد.
کربنات کلسیم در داروهای هومئوپاتی Homoepathic (نوعی دارو درمانی) و در افزودنی*های خوراکی هم کاربرد دارد. به علاوه با توجه به دارا بودن خاصیت جذب سطحی، در داروهای ضد اسهال نیز به کار می*رود.
از کلسیت برای تهیه کلرید کلسیم CaCl2، برومید کلسیم CaBr2، یدید کلسیم CaI2 و اکسید کلسیم CaO استفاده می*شود که هریک دارای مصارف متعددی در صنایع داروسازی حتی برای تهیه داروهای دامپزشکی نیز هستند.
این ماده به صورت پودر ترکیبی کربنات کلسیم، پودر ترکیبی کربنات منیزیم و قرص ترکیبی کربنات منیزیم است.

یکشنبه 05 اسفند 1397 - 13:29
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها
پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !